Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Železnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT okuplja poslodavce u sektoru železničkog transporta kao važne učesnike razvoja i bolje organizacije železničkog transporta. Železnica je velika razvojna šansa Republike Srbije gde je potrebna izgradnje infrastrukture, ali je funkcionalna organizacija i izgradnja logističkih terminala od presudne važnosti za privredu. Glas železničkih prevoznika i učesnika na tržištu je presudno važan za razvoj konkurentnosti srpske privrede. Zato smo organizovani da se naš glas bolje čuje. KVALITET JE NAŠ PRIORITET
Železnički saobraćaj

 

           Primenom Uredbe o raspodeli međunarodnih transportnih dozvola smanjena je mogućnost njihove preprodaje na crnom tržištu. Od septembra 2014. godine do danas razduženo je 89.078 transportnih dozvola.

           Uredbom su uvedeni striktni rokovi raspologanja dozvolama. Od sada dozvole koje se vrate kao slobodne iz razduženja se vraćaju u promet. Cilj da se svede na minimum crno tržište transportnih dozvola je postignut Uredbom, istakao je pomoćnik ministra za drumski transport i puteve Saša Stojanović. Zadatak Ministarstva je da utvrdi optimalan broj dozvola za svakog prevoznika u toku ove godine i da se nastavi reforma u sistemu raspodele dozvola.

          U strukturi vraćenih dozvola oko 25.858 njih su vraćene kao slobodne iz razduženja, što znači da su ih prevoznici podigli nisu iskoristili, 53.209 dozvola je pravilno razduženo, 1.773 dozvola je vraćeno kao neiskorišćeno sa pečatom prevoznika. Nepravilno je razduženo 8.238 dozvola, od kojih je 6.808 dozvola izgubljeno, 222 dozvole su razdužene kao brisane, 272 dozvole su razdužene bez CMR, a 247 dozvola je nenamenski korišćeno . Takođe, 334 dozvola je razduženo sa neodgovarajućim CMR, 39 dozvola je iskorišćeno vozilima nosivosti ispod 3,5 tona, 11 dozvola je oduzeto, 68 dozvola su razdužila preduzeća koja ih nisu zadužila i 236 dozvola je iskorišćeno vozilo koje se ne nalazi u voznom parku.

 

 

 

Kao što je najavljeno u ponoć, 25. januara 2015. godine uspešno je startovala primena NCTS sistema. Novi elektronski sistem funcioniše bez problema i do ovog trenutka na ovaj način obrađeno je oko 2.000 carinskih deklaracija. To znači da je sada u redovnom postupku, u tranzitu elektronska deklaracija obavezna i trajno zamenjuje upotrebu stare, papirne dokumentacije.

           Sve carinske ispostave uključene su u sistem NCTS, u ovom trenutku ukupno 30 špedicija, dok je njih 70 dobilo odobrenje, što znači da je samo pitanje vremena kada će se uključiti u novi sistem.

Poučena iskustvom susednih zemalja koje su i same morale da počnu da primenjuju NCTS kao preduslov za priključenje EU, Uprava carina Srbije je preduzela sve mere kako bi sprečila eventualne gužve na granici.

Zaposleni i rukovodioci carinske službe aktivno dežuraju da bi se gužve sprečile a potencijalni problemi otklonili na licu mesta. Samo u 142 slučaja postupak je sproveden u starom sistemu (ISCS) jer je iz nekog razloga sistem elektronske razmene podataka bude nedostupan,

Uprava carina je tokom četiri meseca pilot faze projekta ponudila svaku vrstu podrške privredi za korišćenje NCTS: edukaciju za špedicije i transportere, besplatnu aplikaciju za mala i srednja preduzeća, kao i tzv.''Help desk'' servis koji je moguće kontaktirati za sva pitanja u vezi sa primenom novog sistema.

Realna su očekivanja da se uspešnom implementacijom NCTS poveća konkurentnost Koridora 10 u odnosu na ostale koridore u regionu, a samim tim ostvari i veći profit od tranzita kao važne privredne delatnosti. 

 

 

Uprava carina Srbije objavila je besplatnu web aplikaciju za pristup Novom kompjuterizovanom tranzitnom sistemu (NCTS) kako bi svi korisnici carinskih usluga imali iste uslove.

Sa ciljem pružanja podrške razvoju privrede Srbije u smislu preduzimanja konkretnih mera kako bi se kompanijama omogućilo da lakše i brže posluju Uprava carina je stavila na raspolaganje besplatnu aplikaciju koja služi za elektronsku komunikaciju sa NCTS, kao i sistemom upravljanja garancijama.

Da bi nesmetano mogli da preuzmu i koriste ovu aplikaciju, sva zainteresovana privredna društva moraju prethodno da budu autorizovana za elektronsku komunikaciju sa Upravom carina. 

Aplikacija, takođe, obezbeđuje osnovni set funkcionalnosti potrebnih za elektronski (bezpapirni) tranzitni postupak - podnošenje tranzitnih deklaracija, izmena, otkaza, slanja informacija o prispeću pošilljke na odredište, kao i mogućnost pregleda podataka o garancijama i registrovanju pristupnih kodova. 

Primena NCTS je preduslov svake zemlje kandidata za punopravno članstvo u EU. 

Poznato je da će Srbija za godinu dana morati da pređe na bezpapirni tranzitni postupak, zbog čega je pilot projekat za uvođenje NCTS u punom jeku i očekuje se da do kraja godine sve carinske ispostave budu u mogućnosti da ga primenjuju i s privredom komuniciraju elektronskim putem, piše u saopštenju. 

Početak primene sistema NCTS, u nacionalnim okvirima kreće od 25.1.2015. godine.

Na sajtu Uprave carina Srbije www.carina.rs možete preuzeti dokumenta.

 

  

Putarina Hercegovina

Naplata putarine na jedinoj završenoj deonici autoputa kroz Hercegovinu od granice s Hrvatskom do Međugorja na putnom koridoru Vc započela je u ponedeljak, saopštile su Autoceste Federacije BiH.

Detaljnije se možete informisati OVDE.

 

          Najmoderniji distributivni centar „Delhaize Serbia“, u čiju je izgradnju kompanija uložila 50 miliona EUR, svečano je otvoren u Staroj Pazovi. U distributivnom centru, koji je izgrađen za svega 14 meseci, posao će u narednim godinama moći da nađe 750 radnika.

Kompletan tekst možete pročitati OVDE.

        Obaveštavamo vas da OPŠTI DEO PLANA RASPODELE DOZVOLA ZA 2015. GODINU stupa na snagu 01.01.2015. godine.

1. Ovim opštim delom plana raspodele utvrđuju se pojedinačne dozvole po kontigentima, vremenske dozvole po kontigentima i CEMT dozvole po kontigentima, i to:  

PREUZMI DOKUMENT

 

            Obaveštavamo Vas da je 12.01.2015. godine u prostorijama Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" a.d. Beograd u ulici Poenkareova br. 16 održana III Sednica PO udruženja za međunarodni teretni transport s početkom u 11 sati.

            Zaključke sa sednice možete pročitati OVDE 

Evropska asocijacija drumskih prevoznika UETR izvestila je svoje članove da je mađarsko Ministarstvo za Nacionalni privrede podnelo predložene izmene poreskih zakona u Mađarskom parlamentu, konačno glasanja o izmenama zakona je bilo tokom decembra 2014.

Kompletan tekst možete preuzeti OVDE

  

Potkategorije