Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Železnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT okuplja poslodavce u sektoru železničkog transporta kao važne učesnike razvoja i bolje organizacije železničkog transporta. Železnica je velika razvojna šansa Republike Srbije gde je potrebna izgradnje infrastrukture, ali je funkcionalna organizacija i izgradnja logističkih terminala od presudne važnosti za privredu. Glas železničkih prevoznika i učesnika na tržištu je presudno važan za razvoj konkurentnosti srpske privrede. Zato smo organizovani da se naš glas bolje čuje. KVALITET JE NAŠ PRIORITET
Železnički saobraćaj

        Zbog zastarelog sistema naplate putarine za teretna vozila Slovenija godišnje gubi između 80 i 100 miliona evra, što odgovara domaćim prevoznicima koji vrše pritisak da se dosadašnji sistem ne promeni, navodi ljubljanski dnevni list "Dnevnik".

          Putarina se za privatna vozila naplaćuje preko vinjeta, a vozači koji ih nemaju se oštro kažnjavaju, dok se teretnim vozilima putarina naplaćuje na stari način, preko naplatnih rampi. To određeni broj vozača zloupotrebljava, pa se koristeći neke puteve voze i besplatno.

         Slovenija ima ukupno 607 kilometara autoputeva, a teretna vozila mogu se voziti bez naplate putarina u dužini od čak 423 kilometra. U tu cifru spada kilometraža trasa na kojima nema naplatnih kućica i oni delovi autoputeva na kojima se naplatne one mogu izbeći silaskom na lokalne puteve.

          List navodi mišljenja stručnjaka koji kažu da je nedopustivo da država i osam godina nakon što je uvela vinjete ne rešava "rupu u sistemu", koja teretnim prevoznicima omogućava da se voze besplatno iako teretni saobraćaj zagađuje okolinu mnogo više nego privatna vozila, pa je država tako u velikom gubitku

          Kompanija DARS, koja upravlja putevima i naplatom putarina, kaže da ni modernizacija sadašnjeg rešenja, u vidu investicije vredne 60 miliona evra, neće rešiti postojeći problem, jer će naplata putarine po pređenom kilometru, o čemu razmišlja i EU, biti moguća tek uvođenjem tzv. elektronske naplate, što je stvar budućnosti. "Dnevnik" navodi da sadašnji sistem odgovara domaćim prevoznicima, ali i preduzeću koje održava sadašnji sistem naplate "ABC".

       Slovenija bi trebalo da se ugleda na susednu Austriju, koja ne dopušta besplatan teretni saobraćaj jer je on jak zagađivač, a ima jeftiniju putarinu za lična vozila nego Slovenija, navodi list.

          Predsednik udruženja slovenačkih prevoznika Andrej Klobasa ne misli da je sadašnje rešenje rezultat pritisaka i lobiranja već smatra da je dobro za prevoznike u unutrašnjem saobraćaju, jer se postavljanje novih naplatnih rampi samo zbog naplate putarina ne bi isplatilo ni u narednih 10 godina.